Multimedia: An alternative for the study of Arthrology in the subject Human Morphophysiology II.
Keywords:
TEACHING, MORPHOLOGY, PHYSIOLOGYAbstract
In the different diagnostics performed at the level of a year-group, it has been valued the low motivation towards the learning of Arthrology of Human Morphophysiology II, creating the following scientific problem: Insufficiencies of the medical students towards the learning of the osteomuscular system. The main purpose was the elaboration of a Multimedia that shows the general and specific characteristics of the human body articulations. It was performed an experimental research to validate the effect of its application, checking on the level of learning and motivation of Arthrology of Human Morphophysiology II in the students of the first year of Medicine. From a universe of 8 groups, a sample at random was taken from two of them, making an experimental and a control group with 30 students in the Faculty of Medical Sciences ‘’Celia Sanchez Manduley’’ in Granma. The data process was performed trough the absolute frequency and percent, what showed that the better marks between 4 and 5 points belonged to the experimental group with 30 students for a 100%, while in the control group there were 17 students for 56.6%. Summarizing, in the experimental group there was a greater quality than in the control group.
Downloads
References
1. Salas Perea RS. La calidad en el desarrollo profesional: avances y desafíos. Educ Med Super [Internet] 2000[citado 5 sep 2010]; 14(2): [aprox. 7p.]. Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?pid=S0864-21412000000200003&script=sci_arttext
2. de la Orden A. Desarrollo y validación de un modelo de calidad universitaria como base para su evaluación. Rev Electr Invest Eval Edu [Internet] 1997 [citado 5 sep 2010]; 3(1-2): [aprox. 7p.]. Disponible en: http://www.uv.es/relieve/v3n1/RELIEVEv3n1_2.htm
3. Wadsworth Barry J. Teoría de Piaget del desarrollo cognoscitivo y afectivo. México: Diana; 1992.
4. Góngora Núñez l. Dinamismo en el Proceso Docente Educativo. La Habana: Ciencias Médicas; 2003.
5. González CS, Blanco F. Emociones con videojuegos: incrementando la motivación para el aprendizaje. Rev Electr Teoría Edu [Internet] 2008 [citado 5 sep 2010]; 9(3): [aprox 6p.]. Disponible en: http://www.usal.es/~teoriaeducacion/rev_numero_09_03/n9_03_gonzalez_blanco.pdf
6. Nogueras Mayorca J. Para Obtener Buenas Notas. Santiago de Chile: Editorial Chilena; 2006.
7. Zabalzar Beraza MA. El papel de los departamentos universitarios en la mejora de la calidad de la docencia. Rev Interuniversitarias de Formación de los Docentes [Internet]2000[citado 5 sep 2010]; (38): [aprox 7p.]. Disponible en: http://dialnet.unirioja.es/servlet/fichero_articulo?codigo=118069&orden=68505
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Avisos de derechos de autor propuestos por Creative Commons
1. Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).