Educative hyper-environment for the contents of the nursery care to patients with acute respiratory affections
Keywords:
continuing nursing education, continuing education, software.Abstract
Introduction: to increase the scientific level of Nursery students and professors using developing learning methods and means where the intensive and efficient use of computer tools has a leading role.
Objective: to implement an educational hyper-environment for the contents of the Nursing care to patients with acute respiratory diseases to increase the development of the skills in the students.
Methods: it was carried out an intervention study related to the implementation of an educative hyper-environment in regards to the nursing care to patients with acute respiratory diseases including the Emergency nursing subject. The universe of study consisted of all students in the fourth year of the Bachelor´s Degree in Nursing, 12 groups with 174 students. It was selected as a sample a group of the Polyclinic No. 3 René Vallejo Ortiz de Manzanillo with 24 students representing 14%.
Results: the number of students with a High level of knowledge, 4 to 16.6%, which yielded the initial diagnosis, exceeded the number obtained after its implementation, 19 to 79.2%.
Conclusions: the number of students with a High level of knowledge on the nursing care in patients with acute respiratory conditions that yielded the initial diagnosis was exceeded after the implementation.
Downloads

Published
How to Cite
Issue
Section
License
Avisos de derechos de autor propuestos por Creative Commons
1. Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).