Causes of writing errors in Stomatology students in English I and II

Authors

  • Joaquín de Jesús Cisneros Somano Filial de Ciencias Médicas “Dr. Efraín Benítez Popa”. Bayamo. Granma.
  • Margarita Vázquez Rondón Filial de Ciencias Médicas “Dr. Efraín Benítez Popa”. Bayamo. Granma.
  • Oreste Peillón Verdecia Filial de Ciencias Médicas “Dr. Efraín Benítez Popa”. Bayamo. Granma.

Abstract

Introduction: this paper analyses the students Interlingua in the written ability while they were studying the subjects English I and II.
Objective:
to determine the causes that originated the most frequent errors in writing in the students of first year of Dentistry career.
Method:
it is a partial result of a cuasi-experimental study performed in Bayamo Medical College during the academic year 2012 – 2013. The sample was the 50% of all the texts written in all evaluations applied during their first year of learning English.
Results:
the classification of errors according to the possible causes that originated them and the explanation of the defective strategies used during the teaching-learning process.
Conclusion
: translation and misteaching were the causes that affected the most the quality of writing.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Joaquín de Jesús Cisneros Somano, Filial de Ciencias Médicas “Dr. Efraín Benítez Popa”. Bayamo. Granma.

Licenciado en Educación. Especialidad Inglés. Profesor Auxiliar.

Margarita Vázquez Rondón, Filial de Ciencias Médicas “Dr. Efraín Benítez Popa”. Bayamo. Granma.

Master en Ciencias Pedagógicas. Auxiliar.

Oreste Peillón Verdecia, Filial de Ciencias Médicas “Dr. Efraín Benítez Popa”. Bayamo. Granma.

Licenciado en Educación. Especialidad Inglés. Asistente.

References

1.Bueno A. Marco de referencia para el análisis de errores. Rev Española Lingüística Aplicada. [revista en la internet] 1992 [Citado 2013 Mar 22]; 41-74. Disponible en: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=1958966

2.Madrid Fernández D. Errores gramaticales en la producción escrita de los angloamericanos. [monografía en la internet] 1999 [consultado 20 de mayo de 2014]. Disponible en: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=582487

3.Forteza R. Indicadores para el diagnostico del desarrollo de la habilidad de escritura en estudiantes de la educación medica superior. [Tesis en opción al titulo académico de master en teoría y práctica de la enseñanza de la lengua inglesa contemporánea]. Instituto Superior Pedagógico José Martí. Holguín; 2000.

4.TKT. The essentials. The role of error. Participant worksheets. London: The British Council; 2008.

5.TKT. The essentials. Categorising learner´s mistakes. Correcting learners. Participant worksheets. London: The British Council; 2008.

6.Spratt M, Pulverness A. The TKT (Teaching Knowledge Test) Course. English for Speakers of Other Languages Examinations. Cambridge: University of Cambridge; 2005.

7.Cazabon M. A comparative analysis of English and Spanish. La Habana: Pueblo y Educación; 1981.

8.Forteza R. Modelo didáctico para el diagnóstico de la formación y desarrollo de la habilidad expresión escrita en inglés con fines específicos en la educación médica superior. [Tesis en opción al título de Doctor en Ciencias Pedagógicas]. Centro de estudios de la educación superior “Oscar Lucero Moya” Holguín; 2008.

9.Abbot G, Greenwood J, McKeating D, Wingard P. The Teaching of English as an International Language A Practical Guide. La Habana: Pueblo y Educación; 1989.

10.Chaparro A, Morales S. Análisis de los Tipos de Error en Tareas de Escritura que Son Corregidos a Través de la Tutoría grupal Entre Compañeros. Revista Mexicana de Análisis de la Conducta. [revista en la internet] 2009 [Citado 2013 Dic 12]; 35(2): Disponible en: http://www.revistas.unam.mx/index.php/rmac/article/view/16106

11.Nieto H, Martínez Vázquez J. Análisis del error. Estudio de caso evaluación de los resultados del taller de escritura del nivel avanzado de español para extranjeros. Revista Electrónica de Didáctica RLE [revista en la internet] 2006. [Citado 2013 Sept 21]; (7): Disponible en: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2035163

Published

2014-07-01

How to Cite

1.
Cisneros Somano J de J, Vázquez Rondón M, Peillón Verdecia O. Causes of writing errors in Stomatology students in English I and II. RM [Internet]. 2014 Jul. 1 [cited 2025 Jun. 1];18(3). Available from: https://revmultimed.sld.cu/index.php/mtm/article/view/72

Issue

Section

MATERIAL DE APOYO A LA DOCENCIA