Website. The values education and the educative work

Authors

  • Rosa Reyes García Filial de Ciencias Médicas. Manzanillo. Granma.
  • Marta Pérez Bring Filial de Ciencias Médicas. Manzanillo. Granma.
  • Milagro García Sánchez Filial de Ciencias Médicas. Manzanillo. Granma.
  • Dálida Noguera Santiesteban Filial de Ciencias Médicas. Manzanillo. Granma.
  • Milagro de la Caridad Pérez Suárez Hospital Docente Universitario: “Celia Sánchez Manduley”. Manzanillo. Granma.

Keywords:

teaching materials, social values, social behavior

Abstract

The formation and consolidation of values is an undeniable need for the construction of socialism, primarily in youth, so it is essential the development of moral values in students of superior education and in technical professional teaching. This paper aims to develop a website that integrates the essential elements of values education, concisely summarized, didactic and updated; to increase the cognitive level of the students and their preparation in professional and social life, besides it is a means of consultation for guide teachers and tutors. It was performed an observational, descriptive study of the students behavior in every school, TRD and extension activities. The website proposal increased the level of knowledge in students and teachers in regards to the values, definitions and behaviors associated with each value. The website proposal "VALUES TO DEFEND THE REVOLUTION AND THE HUMAN BEING": arises and supports the concept of teaching and consolidation of values; with a historical-cultural approach it promotes education, development and consolidation of values.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Guevara de la Serna E. El socialismo y el hombre en Cuba. La Habana: Editorial de Ciencias Sociales; 1977.

2. Turner L, Días H. Acerca de la Educación y el Patriotismo en Cuba. Folleto #1 MINED; 1994.

3. Colectivo de Autores. Sobre los Valores Morales en Cuba en la actualidad. La Habana: Centro de Investigaciones Psicológicas y Sociológicas de la Academia de Ciencias de Cuba; 2005.

4. Castro Ruz R. Informe Central al VI Congreso del PCC. Palacio de las Convenciones. 16 de abril de 2011. [Internet]. 2011 [citado 11 de mayo del 2014]. Disponible en: http://www.cuba.cu/gobierno/rauldiscursos/2011/esp/r160411e.html

5. Martí Pérez José Julián. Cuaderno de Apuntes. Obras Completas. T 21. [Internet]. s/a [citado 25 de mayo del 2014]. Disponible en:

http://www.google.com.cu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CBwQFjAAahUKEwj-3ITI_5HGAhUEEJIKHRUwDQE&url=http%3A%2F%2Fwww.metro.inter.edu%2Fcai%2Fjose_marti%2FVol21.pdf&ei=0Ox-Vf60IYSgyASV4LQI&usg=AFQjCNFGEbm3TD8Fi2RSvpV09sIqEco45A&bvm=bv.95515949,d.aWw&cad=rja

6. Colectivo de autores. El trabajo Educativo y la Extensión Universitaria en las Ciencias Médicas. Manual Metodológico. La Habana: Editorial Ciencias Médicas; 2009.

7. Marín Díaz V, Romero López MA. La formación del docente universitario a través de las TICS. Rev. Medios Educ [Internet] 2009 [citado 25 de marzo del 2014]; (35): 97-103.

8. Simón Cuevas AJ. Propuesta de aplicación de los mapas conceptuales en un modelo pedagógico semipresencial. Rev Iberoam Educ [Internet]. 2003 [citada 18 Feb 2007]; (493): [aprox. 12 p.]

Published

2017-06-08

How to Cite

1.
Reyes García R, Pérez Bring M, García Sánchez M, Noguera Santiesteban D, Pérez Suárez M de la C. Website. The values education and the educative work. RM [Internet]. 2017 Jun. 8 [cited 2025 Jun. 7];19(1). Available from: https://revmultimed.sld.cu/index.php/mtm/article/view/482

Issue

Section

ARTÍCULOS ORIGINALES