A Software of Informatics I for Nursery career.
Keywords:
COMPUTER LITERACY, SOFTWARE, LEARNING, STUDENTS, NURSING.Abstract
As a result of the research performed there were detected insufficiencies in the teaching learning process of Informatics I for nursery career, as well as the lack of the Educative Software related to informatics, what favored the direction of the research process towards the obtention of the next objective: the design of a software for the assimilation of the contents from topic I , Informatics I. It was developed an research of evaluation and there were applied theorical, empirical and mathematics methods for this investigation. The software will favor the students interaction with the contents of Informatics I and its assimilation, besides the solution of exercises according to their professions, allowing the students to be self -evaluated and to value their real chances regarding their knowlegde and offers the teachers of this subject the possibility to edit new exercises with the previous consent of the author. The main result of this research is a Software entitled ´´Learning Elementary Informatics that includes the methodological proposal to be applied in the school practice. The material and human conditions affirm that the software is effective for the context that it was designed for.
Downloads
References
1. MINSAP. Ley de Salud Pública, Ministerio de Salud Pública.41. 1988.
2. Obregón RV. Las nuevas tecnologías de la información y la comunicación dentro del marco de las tecnologías educativas.
3. Morris RB y Martín LMP. Aprendizaje Formativo y Crecimiento Personal Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación; 2004
4. Núñez J. La ciencia y la tecnología como procesos sociales a los que la educación científica no debería olvidar. Ciudad de la Habana: Editora Universitaria; 2001.
5. Rojo N y García R. "Sociología y Salud." Reflexiones para la Acción. 2000
6. Bayarre H, Hersford R. Metodología de la Investigación. Ciudad de la Habana: Ciencias Médicas; 2004.
7. Lloveras López Y. "Las TIC y su influencia en la Educación Superior." Retrieved, 2009, from
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Avisos de derechos de autor propuestos por Creative Commons
1. Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).