Family atmosphere: a fresh look at its dimensions and relationships
Keywords:
family relations, family, emotions.Abstract
The family atmosphere is very important, wide and complex, in a way that in an investigation it is not possible to cover all its dimensions and relationships; for that reason, this study was used to define the characteristics of emotions, emotional intelligence, feelings and emotional aspects of the family communication, with a view to analyze this category, to reflect on their primary value and establish the basis for future actions that allow its development. Here it is supported the criteria that a good family atmosphere is related to subjective welfare and a great way to protect the overall health of the family, considering that this last way is a wonderful, essential and universal group.Downloads
Download data is not yet available.

Published
2016-04-04
How to Cite
1.
Pi Osoria AM, Cobián Mena AE. Family atmosphere: a fresh look at its dimensions and relationships. RM [Internet]. 2016 Apr. 4 [cited 2025 Jun. 9];20(2):449-60. Available from: https://revmultimed.sld.cu/index.php/mtm/article/view/164
Issue
Section
REVISIONES BIBLIOGRÁFICAS
License
Avisos de derechos de autor propuestos por Creative Commons
1. Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).