Learning objects for the study of Human Ontogeny. Theoretical argument

Authors

Keywords:

Learning objects, Human ontogeny, ICT in medical teaching.

Abstract

Introduction: with the opening to Information Technology and Communications in the country and mainly in the educational system, strategies have been developed to improve the quality of classes in Cuban classrooms. Learning objects are currently a powerful tool to support teaching, so it is necessary to deepen their study from a pedagogical perspective. With the aim of arguing about the theoretical references of learning objects for the study of Human Ontogeny, this bibliographic review was carried out.

Development: the subject Human Ontogeny and SOMA is new within the study plan, for this reason the creation of means for learning is in full development, which are based on special didactics as an element of the pedagogical creativity of teachers, being necessary to argue the theoretical references of learning objects, their evolution in the teaching-learning process in Medical Sciences. Characterization, advantages and disadvantages.

Conclusions: the Learning Objects provided the possibility for students to interact and streamline the processes, enhancing educational activities, which is very useful to strengthen the contents of Human Ontogeny.

 

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Author Biographies

Lisset de la Caridad Arévalo Nueva, Universidad de Ciencias Médicas de Granma. Facultad de Ciencias Médicas “Celia Sánchez Manduley”, Manzanillo. Granma.

Especialista de primer grado en Medicina General Integral. Especialista de primer y segundo grado en Embriología. Máster en Educación Médica. Departamento de Ciencias Morfológicas

Rafael Gutiérrez, Universidad de Ciencias Médicas de Granma. Facultad de Ciencias Médicas “Celia Sánchez Manduley”, Manzanillo. Granma.

Especialista de I y II Grado en Embriología. MSc en Educación Médica. Profesor Auxiliar. Investigador agregado.

Marcia Esther Mora Herrera, Universidad de Ciencias Médicas de Granma. Facultad de Ciencias Médicas “Celia Sánchez Manduley”, Manzanillo. Granma.

Especialista de primer grado en Medicina General Integral. Especialista de primer grado en Histología. Máster en Educación Médica.

Jesús Eligio Rojas Guerra, Universidad de Ciencias Médicas de Granma. Facultad de Ciencias Médicas “Celia Sánchez Manduley”, Manzanillo. Granma.

Especialista de primer grado en Medicina General Integral. Especialista de primer grado en Embriología. Máster en medios diagnósticos.

Leydis Martha García Arévalo, Universidad de Ciencias Médicas de Granma. Facultad de Ciencias Médicas “Celia Sánchez Manduley”, Manzanillo. Granma.

Estudiante de 4to año de la carrera de Medicina. Alumna ayudante cirugía pediátrica

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Published

2022-02-22

How to Cite

1.
Arévalo Nueva L de la C, Gutiérrez R, Mora Herrera ME, Rojas Guerra JE, García Arévalo LM. Learning objects for the study of Human Ontogeny. Theoretical argument. RM [Internet]. 2022 Feb. 22 [cited 2025 Jul. 18];26(1). Available from: https://revmultimed.sld.cu/index.php/mtm/article/view/2534

Issue

Section

REVISIONES BIBLIOGRÁFICAS