Design of an educative program in order to increase pregnancy knowledge in seropositive women of childbearing age
Keywords:
pregnancy, hiv, population education.Abstract
Every year increases the amount of people infected with AIDS in the world. The attention to the seropositive woman´s sexual and reproductive health is important to avoid mother-son transmission. This project was aimed to design a program in order to increase knowledges about pregnancy in seropositive women in fertile age in the municipality of Manzanillo, a quantitative-descriptive study of a cross section has been developed. The sample comprised 12 patients. A survey created by the authors of the present paper was applied to determine the level of motivation towards motherhood, as well as, to identify the level of knowledge about pregnancy. A statistical processing with absolute numbers and percents was carried out. Results are summarized in different table of contents. 75% of the HIV positive women have evidenced motivation towards maternity, and 100% of them have inadequate knowledge about matters related to pregnancy. HIV positive women in fertile age have prevailed in this research. Some of them have evidenced motivation towards maternity, and others have inadequate knowledge about matters related to pregnancy. An educative programme constituted of 9 sessions with animation, closing, educating for health and reflection is designed.Downloads
Download data is not yet available.

Published
2016-03-30
How to Cite
1.
Soler Sánchez YM, Pérez Rosabal E, Hung Fonseca Y, Acosta Pérez Y, Robles Santisteban JA. Design of an educative program in order to increase pregnancy knowledge in seropositive women of childbearing age. RM [Internet]. 2016 Mar. 30 [cited 2025 Jul. 14];20(2):269-71. Available from: https://revmultimed.sld.cu/index.php/mtm/article/view/147
Issue
Section
ARTÍCULOS ORIGINALES
License
Avisos de derechos de autor propuestos por Creative Commons
1. Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).